Useammankeskinen Kauppa Järjestelmä


MAAILMAN KAUPPA-ORGANISAATIO. KANNATTAVAT WTO: N PERUSPERIAATTEET Kauppajärjestelmän periaatteet. WTO-sopimukset ovat pitkiä ja monimutkaisia, koska ne ovat laillisia tekstejä, jotka kattavat laajan valikoiman toimintoja. Ne käsittelevät maataloutta, tekstiiliä ja vaatteita, pankkialaa, televiestintää, julkisia ostoja ja teollisia standardeja ja tuoteturvallisuus, elintarvikehuollon säännöt, henkinen omaisuus ja paljon muuta. Mutta monissa yksinkertaisissa perusperiaatteissa käytetään kaikkia näitä asiakirjoja. Nämä periaatteet ovat monenvälisen kauppajärjestelmän perusta. Tarkastele näitä periaatteita lähemmin. kohde Aloitussivun puu aukeaa täällä, jos otat JavaScriptin käyttöön selaimessasi. 1 Suositun maan suosituimmuuskohtelu, joka kohdistaa muitakin ihmisiä tasavertaisesti WTO-sopimusten mukaan maat eivät yleensä voi syrjiä kauppakumppaneitaan. Anna jollekulle erityinen etuoikeus, kuten alentaa tullimaksua yhdelle tuotteelleen ja sinun on tehtävä samoin kaikille muille WTO: n jäsenille . Tämä periaate tunnetaan suosituimmuuskohteluun perustuvana MFN-käsittelynä, ks. Ruutu On niin tärkeää, että se on tullitariffeja ja kauppaa koskevan yleissopimuksen GATT-sopimuksen ensimmäinen artikla, jolla säännellään tavarakauppaa. MFN on myös etusijalla kauppaa koskevassa yleissopimuksessa palveluissa GATS 2 artikla ja teollis - ja tekijänoikeuksien kauppaan liittyvistä näkökohdista tehty sopimus TRIPS 4 artikla, vaikka jokaisessa sopimuksessa periaatetta käsitellään hieman toisistaan ​​Nämä kolme sopimusta yhdessä koskevat kaikkia WTO: n kaikkia kolmea tärkeintä kauppaa. ovat sallittuja Esimerkiksi maat voivat perustaa vapaakauppasopimuksen, joka koskee vain tavaroita, jotka ovat kauppaa syrjivällä tavaroilla, jotka syrjivät ulkopuolisia tavaroita tai jotka voivat antaa kehitysmaille erityisen mahdollisuuden päästä markkinoille. Tai maa voi korostaa esteitä tuotteille, joita pidetään kaupataan epäoikeudenmukaisesti tietyistä maista. Palveluissa maat voivat rajoitetuissa olosuhteissa syrjiä sopimuksia nämä poikkeukset sallitaan vain tiukoin edellytyksin Yleensä MFN tarkoittaa, että aina, kun jokin maa alentaa kaupan esteitä tai avaa markkinoita, sen on tehtävä sama tavara tai palvelu kaikkien kauppakumppaniensa mukaan joko rikas tai köyhä, heikko tai vahva.2 Kansallinen kohtelu Ulkomaalaisten ja paikallisten asukkaiden kohtelu Maahantuodut ja paikallisesti tuotetut tavarat olisi kohdeltava samalla tavoin ainakin ulkomaisten tavaroiden markkinoille tulon jälkeen. Sama koskee ulkomaisia ​​ja kotimaisia ​​palveluja sekä ulkomaisia ​​ja paikallisia tavaramerkkejä, tekijänoikeuksia ja patentteja Tämä kansallisen kohtelun periaate, joka antaa muille samanlaisen kohtelun kuin omat kansalaiset, löytyy myös kaikista kolmesta tärkeimmästä WTO-sopimuksesta GATT-sopimuksen GATT-sopimuksen 3 artiklassa ja TRIPS-sopimuksen 3 artiklassa, vaikka tätä periaatetta käsitellään jälleen hieman eri tavoin Kansallinen kohtelu koskee vain, kun tuote, palvelu tai henkisen omaisuuden kohde on tullut markkinoille. rt ei ole kansallisen kohtelun vastainen, vaikka paikallisesti tuotetuista tuotteista ei veloitettaisi vastaavaa veroa. Kaupan asteittainen lopettaminen neuvoteltaessa takaisin alkuun. Tehokkaat kaupan esteet ovat yksi ilmeisimmistä keinoista kannustaa kauppaa. Näihin esteisiin kuuluvat tullit tai tariffit ja toimenpiteet, kuten tuontikiellot tai kiintiöt, jotka rajoittavat määriä valikoivasti Ajoittain myös muita asioita, kuten byrokratiaa ja valuuttakurssipolitiikkaa, on myös keskusteltu. GATT: n luomisesta 1947-48 on ollut kahdeksan neuvottelukierrosta A yhdeksäs kierros Dohan kehitysohjelman puitteissa on nyt käynnissä Aluksi keskityttiin tullien alentamiseen maahantuotujen tavaroiden osalta Neuvottelujen tuloksena 1990-luvun puoliväliin mennessä teollisuusmaat teollisuustuotteiden tariffit olivat laskeneet tasaisesti alle 4: een Mutta 1980-luvulla neuvottelut olivat laajentuneet koskemaan tavaroihin kuulumattomia esteitä sekä uusia aloja, kuten palveluja ja henkistä omaisuutta. markkinat voivat olla hyödyllisiä, mutta se edellyttää myös mukauttamista. WTO-sopimukset antavat maille mahdollisuuden ottaa käyttöön muutoksia vähitellen asteittaisen vapauttamisen avulla. Kehitysmaille annetaan yleensä pidempi velvoitteidensa täyttäminen. Sitouttavuus ja avoimuus edistyvät usein. kaupan este voi olla yhtä tärkeä kuin laskea yksi, koska lupaus antaa yrityksille selkeämmän kuvan tulevista mahdollisuuksistaan ​​Vakautta ja ennustettavuutta edistetään investoinneilla, työpaikkoja luodaan ja kuluttajat voivat täysin nauttia kilpailun valinnanvapaudesta ja alhaisemmista hinnoista Monenkeskiset kauppajärjestelmä on hallitusten pyrkimys tehdä liiketoimintaympäristöstä vakaa ja ennakoitavissa. Uruguayn kierros kasvatti sitoumuksia. Vuosien 1986-94 neuvottelujen aikana ja sen jälkeen sidotut tariffit. Nämä ovat tariffiarvoja, joten prosenttiosuuksia ei painoteta kaupan volyymien tai arvojen mukaan. WTO: ssa, kun maat sopivat avaavansa tavara - tai palvelumarkkinoitaan, ne sitovat sitoumuksiaan tavaroihin nähden, nämä sitoumukset ovat tullimaksujen enimmäismääriä. maat verottavat tuontia hinnalla, joka on alhaisempi kuin sidotut hinnat Usein tämä on kehitysmaissa. Kehittyneissä maissa tosiasiallisesti veloitetut hinnat ja sidotut hinnat ovat yleensä samat. Maa voi muuttaa sitoumuksiaan, mutta vasta neuvottelujen jälkeen kauppakumppanit, jotka voisivat merkitä sitä, että ne korvaisivat ne kaupan menettämisestä Uruguayn kierroksen monenvälisten kauppaneuvottelujen saavutuksista oli lisätä kauppaa sitovien sitoumusten avulla katso taulukko. Maataloudessa 100: sta tuotteesta on nyt sidottu hintoja. tämä on huomattavasti suurempi markkinaturvan kauppiaille ja sijoittajille. Järjestelmä pyrkii parantamaan ennustettavuutta ja vakautta muilla tavoin ell Yksi tapa on vähentää kiintiöiden käyttöä ja muita toimenpiteitä, joilla asetetaan rajoituksia kiintiöitä hallinnoivan tuonnin rajoihin, voi johtaa enemmän byrokratiaan ja syytöksiin epäoikeudenmukaisesta toiminnasta. Toinen on tehdä maakohtaisista kauppasäännöistä mahdollisimman selkeät ja yleisön avoimet. Monet WTO-sopimukset edellyttävät, että hallitukset julkistavat politiikkansa ja käytäntönsä julkisesti maassa tai ilmoittaessaan WTO: lle. Kansallisten kauppapolitiikkojen säännöllinen valvonta kauppapolitiikan arviointimekanismin avulla tarjoaa lisää keinoja edistää avoimuutta sekä kotimaassa että monenvälisellä tasolla. mutta se ei ole täysin tarkka. Järjestelmä sallii tariffeja ja rajoitetuissa olosuhteissa muita suojan muotoja. Tarkemmin sanottuna se on säännös, joka koskee avointa, oikeudenmukaista ja vääristymätöntä kilpailua. syrjimättömyys ja kansallinen kohtelu on suunniteltu takaamaan oikeudenmukaiset kaupankäynnin edellytykset n polkumyynnillä tapahtuva polkumyynnillä tapahtuva viennin alittavuus markkinaosuuden ja tukien hankkimiseksi Asiat ovat monimutkaiset ja säännöt pyrkivät määrittämään oikeudenmukaisen tai epäoikeudenmukaisen ja miten hallitukset voivat vastata erityisesti laskemalla tuontitulleja, jotka on laskettu korvaamaan epäoikeudenmukaisten Useissa muissa WTO-sopimuksissa pyritään tukemaan tasapuolista kilpailua maataloudessa, teollis - ja tekijänoikeuksissa ja palveluissa, esimerkiksi julkisia hankintoja koskevassa sopimuksessa monivuotinen sopimus, koska se allekirjoittaa vain muutamat WTO: n jäsenet, laajentaa kilpailusääntöjä tuhansille valtioille yhteisöjä monissa maissa jne. Edistetään kehitystä ja talousuudistusta takaisin alkuun. WTO-järjestelmä edesauttaa kehitystä Sitä vastoin kehitysmaat tarvitsevat joustavuutta niiden toteuttamishetkellä järjestelmän sopimusten täytäntöön panemiseksi. Sopimukset itse perivät aiemmat jotka mahdollistavat erityistuen ja kaupan myönnytysten myöntämisen kehitysmaille Kolme neljäsosaa WTO: n jäsenistä ovat kehitysmaat ja siirtymät markkinataloudelle Uruguayn kierroksen seitsemän ja puolen vuoden aikana yli 60 näistä maista toteuttivat kaupan vapauttamisohjelmia itsenäisesti Samaan aikaan kehitysmaat ja siirtymätaloudet olivat paljon enemmän aktiivinen ja vaikutusvaltainen Uruguayn kierroksen neuvotteluissa kuin edellisellä kierroksella, ja ne ovat vieläkin enemmän nykyisessä Dohan kehitysohjelmassa. Uruguayn kierroksen lopussa kehitysmaat olivat valmiita ottamaan suurimman osan velvoitteista, joita tarvitaan Kehitysmaat mutta sopimukset antoivat heille siirtymäkausia sopeutumaan entistä tuntemattomammiin ja ehkä vaikeisiin WTO: n määräyksiin erityisesti köyhimmille ja vähiten kehittyneille maille. Päätöksessä hyväksytty ministeriön päätös sanoo, että parempien maiden olisi nopeutettava ja panee merkille vähiten kehittyneiden maiden viemien tavaroiden markkinoille pääsyä koskevat sitoumukset ks tekninen tuki heille hiljattain Kehittyneet maat ovat alkaneet sallia tullittoman ja kiintiötöntä tuontia lähes kaikille vähiten kehittyneistä maista tulevista tuotteista. WTO: n ja sen jäsenten kanssa on yhä käynnissä oppimisprosessi. nykyinen Dohan kehitysohjelma sisältää kehitysmaiden huolen vaikeuksista, joita he kohtaavat Uruguayn kierroksen sopimusten täytäntöönpanossa. Kauppajärjestelmän olisi oltava syrjimättömyyttä lukuun ottamatta maata, joka ei saisi syrjiä kauppakumppaneitaan, mikä antaa heille yhdenvertaisen edun mukaisen maata tai MFN: n asemaa. ei saa syrjiä sen omia ja ulkomaisia ​​tuotteita, palveluita tai kansalaisia, jotka antavat heille kansallista kohtelua. Neuvotteluihin päästyneitä parempia esteitä. ennustettavissa olevat ulkomaiset yritykset, sijoittajat ja hallitukset pitävät luottavaisina sitä, että kaupan esteitä, kuten tulleja ja muita kuin tulleja koskevia esteitä, ei pitäisi lisätä mielivaltaisesti WTO: ssa sitovat tariffimäärät ja markkinoiden avaamista koskevat sitoumukset enemmän kilpailukykyisiä, jotka vääristävät epäoikeudenmukaisia ​​käytäntöjä, kuten vientitukia ja polkumyyntituotteita alhaisemmilla kustannuksilla markkinaosuuden lisäämiseksi, hyödyttävät vähemmän kehittyneitä maita antaen heille enemmän aikaa sopeuttamiseen, joustavuuteen ja erityisiin etuoikeuksiin. Tämä kuulostaa ristiriidalta. , mutta WTO: ssa se tosiasiassa tarkoittaa syrjimättömyyttä, joka kohtelee lähes kaikkia yhtä hyvin. Näin tapahtuu. Jokainen jäsen kohtelee kaikkia muita jäseniä yhtä hyvin suosituiksi kauppakumppaneiksi. Jos maa parantaa etuja, jotka se antaa yhdelle kauppakumppanille, se on että kaikki muut WTO: n jäsenet saisivat samalla parhaan kohtelun, jotta he kaikki pysyisivät suosituimpia. Suositun maan MFN-asema ei aina tarkoittanut yhdenvertaista kohtelua Ensimmäiset kahdenväliset MFN-sopimukset perustivat yksinoikeudellisia ryhmiä maan suosituimmista kaupankäynnistä kumppanit GATT-sopimuksessa ja nyt WTO: ssa MFN-klubi ei ole enää yksinomainen MFN-periaate varmistaa, että kukin maa kohtelee yli 140 jäsentä Alueelliset kauppasopimukset. Alueelliset kauppasopimukset Kauppa-alueet ovat kasvaneet vuosien mittaan ja niiden määrä on kasvanut, mukaan lukien merkittävät monenväliset monenväliset sopimukset, joista neuvotellaan. Sen jälkeen, kun RTA: Japanissa kesäkuussa 2016, kaikilla WTO: n jäsenillä on voimassa oleva RTA. Kaupan osapuolien välinen syrjimättömyys on yksi WTO: n keskeisistä periaatteista. RTA-sopimukset ovat kuitenkin yksi poikkeuksista, ja ne ovat WTO: n puitteissa sallittuja. sääntöjä noudattaen WTO: n jäsenet neuvosivat WTO: n jäseniä keräämään tietoja alueellisista kauppaneuvotteluista. Lisäksi järjestöllä on foorumi keskusteluille, jotka koskevat WTO: n jäsenten etuja. RTA: n vaikutukset laajempaan monenväliseen kauppajärjestelmään. Mitä kaikkia WTO: n yhteisiä kauppasopimuksia on yhteisesti, ovat ne, jotka ovat vastavuoroisia etuuskohteluita kahden tai useamman yhteistyökumppanin väliset sopimukset WTO: lle tiedoksi annettujen vapaaehtoisten kauppasopimusten tiedot ovat saatavilla RTA-tietokannasta WTO saa myös WTO: n jäseniltä ilmoituksia suosituimmista kauppajärjestelyistä PTA-sopimukset WTO: ssa PTA-sopimukset ovat yksipuolisia kaupallisia etuja WTO: saatavissa PTA-tietokannasta. Katso myös alueellisuus ystävät tai kilpailijat Selitys WTO: n ymmärtämisestä, johdatus WTO: hon. Facts and figures. On 1. syyskuuta 2016, 267 RTAs olivat voimassa Nämä vastaavat 424 WTO: n jäsenten ilmoituksia, , palvelut ja liittymät erikseen. Minkälaisia ​​alueellisia kauppasopimuksia on ilmoitettu GATTin tai WTO: n kanssa. Ensimmäinen RTA-kehitys heinäkuuhun 2016.RTA-tietokanta Saattaa ajan tasalla olevat tiedot GATTin WTO: lle ilmoitetuista alueellisista kauppasopimuksista. maa-alueittain Valitse maa tai alue kartalla, jotta se voi osallistua alueellisiin kauppasopimuksiin. Transparency Mechanism for R TAs. WTO: n jäsenet sopivat vuonna 2006 täytäntöönpanevan väliaikaisen mekanismin, jolla parannetaan liikennejärjestelmien avoimuutta ja ymmärretään niiden vaikutuksia monenväliseen järjestelmään. Tässä prosessissa jäsenet ilmoittavat WTO: lle heidän alueellisista sopimuksistaan ​​ja niistä keskustellaan WTO: n laajemmalla jäsenyydellä WTO: n sihteeristön laatiman tosiasiallisen esityksen. WTO: n jäsenet sopivat Nairobissa 10. vuonna järjestetyssä 10. ministerikokouksessa pyrkivän muuttamaan väliaikaisen mekanismin muuttamista pysyviksi mekanismeiksi, sanotun kuitenkaan rajoittamatta ilmoitusvaatimuksiin liittyviä kysymyksiä. Transparency Mechanism Ratkaisumenetelmät Online Alueellisten kauppasopimusten yleiset asiakirjat ovat dokumenttikoodi WT REG Dohan toimintasuunnitelman kauppaneuvotteluvaltuutuksen nojalla ne käyttävät TN RL: ää, jossa on lisäarvot Nämä linkit avaavat uuden ikkunan, antavat hetken tulosten näyttämiselle. auttaa näiden asiakirjojen lataamisessa. Alueellisten kauppasopimusten maakohtaiset asiakirjat koodi WT REG-haku. Aluekohtaisten kauppasopimusten merkinnät Asiakirjan koodi WT REG N search. Faktuaaliset esitykset alueellisista kauppasopimuksista Asiakirjan koodi WT REG ja avainsana Tosiasiallinen esittelyhaku. Kysymykset ja vastaukset alueellisista kauppasopimuksista Asiakirjan koodi RD RTA tai WT REG ja avainsana kysymykset ja vastaa hakuun. Katso myös Transparency Mechanism - viestinnän aikaisempien RTA-ilmoitusten ilmoittaminen, muutosten ilmoitukset jne. Voit tehdä tarkempia hakuja Documents Online - hakutoiminnosta avautuu uuteen ikkunaan määrittelemällä useita hakukriteerejä, kuten asiakirjasymboli eli koodinumero, täysi alueellisia kauppasopimuksia käsittelevässä tekstihaku - tai asiakirja-aineistossa. Aluekohtaisten kauppasopimusten komitea käsittelee yksittäisiä alueellisia sopimuksia ja on lisäksi valtuutettu keskustelemaan monenkeskisen kauppajärjestelmän sopimusten systeemisistä vaikutuksista. Kauppa - ja kehityskomitea panee myös täytäntöön avoimuusmekanismia RTA: n välillä WTO: n alueellisia kauppasopimuksia käsittelevä komitea. Tutkimusasiakirjat Online Alueellisten kauppasopimusten yleiset asiakirjat ovat WT REG - dokumenttikoodi Dohan toimintasuunnitelman kauppaneuvotteluvaltuutuksen nojalla ne käyttävät TN RL: tä, jossa on lisäarvot. Nämä linkit avaavat uuden ikkunan anna hetki tulosten näyttämiseksi. a helpottamaan näiden asiakirjojen lataamista. Aluekohtaisten kauppasopimusten komitean vuosittain julkaisemat raportit yleisneuvostolle. Asiakirjan koodi WT REG - ja avainsanaraportin haku. Aluekauppaa käsittelevän komitean kokouksen pöytäkirjat Asiakirjan koodi WT REG M search. Kaupparekisterin työasiakirjat Dokumenttikoodi WT REG W search. Yleiset asiakirjat Asiakirjan koodi vaihtelee hakuun. Voit suorittaa entistä tarkempia hakuja Documents Online - hakutoiminnasta avautuu uuteen ikkunaan määrittämällä useat hakukriteerit, kuten kuten asiakirjasymboli eli koodinumero, koko tekstihaku tai asiakirjan päiväys. Katso myös Transparency Mechanism commun neuvottelut muutosten ilmoittamisesta jne. Neuvottelut rataverkonhaltijoista. Neuvottelut WTO: n tieteenalojen selkeyttämiseksi ja parantamiseksi ovat neuvotteluryhmän työtä koskevat säännöt, jotka raportoivat kauppaneuvottelukomitealle. WTO: n säännöt alueellisista kauppasopimuksista WTO: n sääntöjä alueellisista kauppasopimuksista. Uudet työasiakirjat ja julkaisut. Uudet tapahtumat. Muut resurssit. Tietokannat, jotka kiinnostavat. I-TIP-palvelut-portaali Linkitettyjen tietokantojen joukko, joka tarjoaa tietoa jäsenmaiden sitoumuksista WTO: n kauppaa koskevan yleissopimuksen Palveluissa GATS, palvelusitoumukset alueellisissa kauppasopimuksissa RTA, sovelletut palvelutoiminnan palvelut ja palvelutilastot. Palvelujen tarjoamista koskevat sitoumukset RTA: ssa. Maailman tullijärjestön tullietuuskohteluun ja niihin liittyviin alkuperäsääntöihin liittyvä tietokanta. Yhteyspiste. Alueelliset kauppasopimukset 41 § 0 22 7396430 41 0 22 739 5774. Monimuotoisten monenvälisten sopimusten ja kaupankäyntijärjestelmän muuttaminen. WTO: n puitteissa sallivat maiden osapuolten sopia sitoumuksista tietyillä politiikan aloilla, jotka koskevat vain allekirjoittajia ja mahdollistavat siten vaihtelevan geometrian WTO: ssa. Nykyisissä WTO: n sääntöissä on paljon vaikeampaa noudattaa monenvälistä reittiä kuin neuvotella etuuskohteluun perustuva kauppasopimus WTO: n ulkopuolelle Olemme sitä mieltä, että tämä on tehotonta maailmanlaajuisen hyvinvointi - ja kauppajärjestelmän näkökulmasta ja että WTO: n jäsenten olisi helpotettava neuvotteluja uusista monenvälisistä sopimuksista sääntelyasioissa. Tämä abstrakti on lainattu muusta tämän kohteen versiosta. Jos sinulla on ongelmia lataamassa tiedostoa, tarkista, onko sinulla oikea sovellus, jotta voit tarkastella sitä ensin. Jos muita ongelmia ilmenee, IDEAS-ohjesivu Huomaa, että nämä tiedostot eivät ole IDEAS-sivustolla Ole kärsivällinen, koska tiedostot voivat olla suuria. Cambridgen yliopiston lehdessä julkaisemassa artikkelissa World Trade Review. Volume Vuosi 14 2015 Kuukausi 01 tammikuu Sivut 101-116.

Comments

Popular posts from this blog

Forex Verkossa Ja Indonesian Terpercaya

Automatisoitu Optio Kauppa Download

Forex Markkina Mekanismiin Ppt